Skip to main content

Borong Novel Lagi....

Semalam waktu selepas makan tengahari, aku angkut suami dan anak beranak ke Karnival Karangkraf kat Shah Alam. Ini first time aku pergi, yang tahun lepas aku terlepas sebab tak ingat tarikh....tahun ni aku dah marked kalendar awal-awal agar sejarah tidak berulang. Masa tu tengah panas terik tapi itu tak mematahkan semangat aku untuk menghabiskan RM200++ kat situ....

Apa yang aku shopping????

Memula aku pergi register langganan majalah Pa&Ma dan Laman Impiana. Aku duk bertangguh lama dah nak sambung balik langganan majalah ni sebab malas nak pegi pos borang....nasib baik boleh register kat sini dan bayar cash. Aku pun ambik peluang la sambung langganan....tahun depan akan aku sambung langanan time karnival jugak la sebab....masa register tu dapat hadiah beb....aku dapat set permainan congkat dari SPM (Syarikat Permainan Malaysia). Ada jugak set Saidina...nasib baik tak dapat yang tu sebab aku memang dah ada kat rumah. Kalau dapat jugak Saidina semalam maunya aku merengek kat adik-adik di kaunter tu untuk tukar hadiah lain. Selain dari congkak tu aku dapat sehelai T-shirt dan sehelai tuala mandi dari Pusat Pakaian Hari-Hari. Senyum meleret aku semalam...tak sangka nak dapat banyak goodies bila register langganan kat situ.

Lepas dah habis register tu, adik kat kaunter pesan suruh pegi kat booth majalah-majalah yang aku langgan...diorang akan bagi hadiah lagi (selagi stok masih ada). Achik ni lagi la senyum meleret....mewah dengan goodies betul karnival ni....

Sebelum pergi ke booth majalah tu, aku pergi terjah kat khemah Buku Prima....terbeli la aku novel, 6 buah lagi tau....


Andainya Ku Kembali

Andai Itu Takdirnya

Ku Berserah

Cinta Kau dan Aku

Di Hujung Ranting

Street Vendetta


Untuk memujuk anak-anak pulak yang dah letih melayan mama yang terlompat-lompat nampak buku bertimbun-timbun, aku beli 2 buah buku kompilasi cerita teladan....dapat la tuan-tuan puteri aku ni  sorang satu.

Dengarlah Cerita

Ibu Ceritalah Lagi

Aku sebenarnya tak tahu nak beli novel apa sebab aku tak pernah baca novel-novel keluaran Buku Prima, so aku tanyalah saleman kat situ novel apa yang best. Dia pun hulur la semua novel-novel ni....top 5 katanya. Ada satu novel tu dah sold out pulak....Akhir Sebuah Cinta kalau tak silap aku. Takde rezeki...takpe.... Aku pun ambik semua novel yang dia bagi,  nasib baik dia bagi 6 je...kalau 10 dia hulur, mau pengsan hubby aku kat situ....hihihihi.

Dah selesai membeli-belah novel ni aku pun bergerak ke booth majalah pulak....first sekali aku ke Laman Impiana, aku pun tanya la..."dik, akak langgan magazine takde free gift ke?" (dgn muka tak malu nih). Satu kali dia hulur hamper sederhana tinggi kat aku....tergezut la aku, ingatkan dia bagi souvenir kecik-kecik je, keychain ke, fridge magnet ke...aku pun ucap terima kasih sambil senget-senget bahu angkat hamper dan jinjit beg plastik berisi novel yang 5 buah tadi....berat tau....En. Hubby tengah dukung Farzana so nak tak nak aku le jugak bawaknya...

Lepas ke booth Laman Impiana, aku bergerak pulak ke Pa&Ma. Jumpa editornya Kak Liza di situ....

Aku: "Kak, saya langgan majalah ni..."
Kak Liza: "Ha...Dik ambik nombor cabutan bertuah kat dalam balang nih"

Aku pun seluk balang ambik satu nombor...21...

Kak Liza pun hulur aku satu hamper barangan bayi....bertanda 21...

Aku: "Mak aii....besarnya..." Kak Liza tersenyum...
Ini nombor 21 dapat hamper cengini, kalau yang nombor 1 agak korang besar camne..?

Haish....sungguh la mewah karnival Karangkraf ni...rugi korang tak pergi...berbaloi-baloi walau pun panas terik.

Gambar hamper takde ye sebab anak dares dah baraikan since dalam kereta lagi....hamper yang dari Laman Impiana tu aku dapat satu floor rug, satu tin yang ada gambar rose (barang decoupage), sehelai face towel dan satu piring kaca yang selalu dijadikan hiasan kat restoren-restoren tu....tapi takde la pulak dia punya stand. Apa-apa pun aku bersyukur sangat sebab dapat goodies yang best-best kat situ....rezeki aku agaknya.....Alhamdulillah...

Next year wajiblah aku pergi lagi karnival ni.....jom semua....

Comments

Popular posts from this blog

Astro Decoder Rosak

Sejak hari Sabtu yang lepas, dekoder Astro kat umah aku adalah rosak maka sepanjang minggu ni umah aku sunyi sepi dari bunyi siaran TV. Dek Astro yang rosak tu dan kitorang pun takde antena TV yang biasa maka berehat panjang la encik TV...macam cuti honeymoon pulak...hihihii. Bosan punya pasal aku pun selongkar la bilik stor untuk cari radio yang aku guna masa zaman bujang-bujang dulu...dah 8 tahun yang lepas tu wei, siap ada cassette player lagi, kat kedai muzik pun dah payah nak jumpa dia jual kaset lagi dah. Aku merata-rata cari kaset lagu Maher Zain untuk mak aku tapi takde rupanya, memang kaset dah tak dikeluarkan lagi dah. Kesian mak aku...nak guna CD dia kata tak pandai. Nak bubuh kat dalam handphone dia tapi tak support MP3 le pulak. Dekoder Astro aku ni dari awal-awal lagi menunjukkan tanda-tanda nak nazak tapi tuan empunya nya tak prihatin, tahu pakai je selagi boleh. Bila dah mogok merajuk camni haaaa...baru padan dengan muka. Nasib baik musim Raja Lawak Astro dah habis,

Pergau Power Station

Pada 5 Julai 2007 (huih...dah berzaman weih...) aku ke Pergau Power Station a.k.a Sultan Ismail Petra Power Station di Jeli Kelantan. Kerja ini adalah sambungan dari kerja kat Trang dalam entry yang lepas. Since kerja-kerja yang aku buat ni adalah untuk served TNB Hidro so kitorg ambik peluang untuk melawat ke dalam power station kat Pergau ni. Apa yang unik tentang power station ni berbanding yang lain-lain serata Malaysia ialah lokasinya. Yes, ianya terletak di bawah tanah. Sebelum masuk ke Pergau Power Station, kitorg pergi mendaftar kat dalam buku pelawat dan ambik saftey helmet. Sempat jugak aku baca-baca dan snap sana-sini cerita sejarah dan gambar-gambar pembinaan power station ni dulu. Ianya dibina pada tahun 1993/1994 dan siap pada tahun 1999/2000. Aku tak dapat bayangkan betapa canggihnya teknologi yang digunakan kat power station ni kalau nak di compare dengan waktu pembinaannya tu. Tahun 1994 tu handphone pun belum ada kat Malaysia tau. Yang ada hanya Atur je, yang gabak ma

Aktiviti Berkebun

Siapa kata orang sedang sarat mengandung takleh nak buat aktiviti berkebun??? Aku boleh je buat....sampai berjam-jam lamanya pun maintain je....tak rasa penat pun duk belek pokok bunga kat green house tu.... Hebat kan aku?? Apa rahsianya??? Hahahaha...aku sebenarnya berkebun kat Plant Tycoon, salah satu PC game yang aku ada....aku ni kan memang hantu games, jadi takde hal la kalau menghadap depan PC satu hari suntuk, dah memang hobi. Tapi aku elakkan diri untuk terjebak dengan Farmville dan mana-mana games kat Facebook tu sebab kalau dan terjebak, berhantu you....24 jam nak kena online. Pastu kalau kat opis ni tak dapat nak online sebab kena blocked, mula la resah gelisah nak balik tengok tanaman. Kalau main Plant Tycoon ni aku boleh paused time dan sambung main bila-bila je yang aku nak. Game ni pun takyah install bagai....sonang amat..... Dah tanam-tanam pastu keluar bunga dan seeds, boleh la jual tanaman tu. Pastu siap boleh kacuk-kacuk pokok A dengan pokok B untuk dapa