Hari Selasa lepas unit aku ada perjumpaan dengan top management department aku. Kengkononnya nak face-to-face berbincang pasal apa-apa je isu yang kitorag nak cakapkan. Ini second time la big boss aku ni turun ke unit aku untuk buat perbincangan ni.
As for me, memang program macam ni bagus sebab administration dan management akan jadi lebih telus, segala isu-isu dapat disampaikan terus kepada pihak top management . Aku budget maybe ada banyak isu-isu ni dulu dah kena tapis 5,6 kali atau langsung tak sampai kepada managment, yelah ada jugak boss yang nak jaga periuk nasik dia dan kawan-kawan dia sendiri kan so mesti ada yang disenyapkan camtu je...bila dah ada perjumpaan macam ni ramai la ambik peluang untuk menyuarakan isu-isu diorang.
Apa yang aku sangat-sangat tak suka ialah orang-orang top management ni sangat la suka memangkah percakapan orang. Maksudnya belum sempat orang ni nak cakap, diorang dah sibuk mencelah sampaikan buah butir isu tu jadi tak jelas atau tak sampai pun maksudnya. Haish diorang ni...kata nak dengar isu, komen dan pendapat orang bawahan tapi peluang untuk bercakap tak pulak di beri. Aku pun hangin jugak sebab aku pun kena pangkah....baru cakap satu dua ayat terus je diorag menyampuk bla bla bla entah ke mana sampai isu yang aku cuba cakap tu tak dapat pun aku sampaikan. Memang 90% isu yang cuba di arise kat dalam meeting tu tak dapat pun disampaikan. Semua orang tak puas hati....dah dua kali perjumpaan, dua kali la sikap diorang macam tu. Lebih baik la takyah nak diadakan perjumpaan langsung....buang masa kitorang je.
Aku rasa memang diorang ni dah di trained untuk jadik camtu...supaya orang bawahan tak dapat nak complaint management diorang. Asyik kena dengar dan ikut je apa yang diorang cakapkan. Tak letih-letih bercakap ke???
To my top management, if you read this (manalah tahu kot-kot ada terbaca) please.....stop talking and start listening. Jangan dok kempen sini-sana, round satu Malaysia konon-konon nak dengar dari top-to-toe masalah dan isu pekerja tapi korang yang tak henti-henti bercakap. Please respect others when they are pointing their views and opinions.
As for me, memang program macam ni bagus sebab administration dan management akan jadi lebih telus, segala isu-isu dapat disampaikan terus kepada pihak top management . Aku budget maybe ada banyak isu-isu ni dulu dah kena tapis 5,6 kali atau langsung tak sampai kepada managment, yelah ada jugak boss yang nak jaga periuk nasik dia dan kawan-kawan dia sendiri kan so mesti ada yang disenyapkan camtu je...bila dah ada perjumpaan macam ni ramai la ambik peluang untuk menyuarakan isu-isu diorang.
Apa yang aku sangat-sangat tak suka ialah orang-orang top management ni sangat la suka memangkah percakapan orang. Maksudnya belum sempat orang ni nak cakap, diorang dah sibuk mencelah sampaikan buah butir isu tu jadi tak jelas atau tak sampai pun maksudnya. Haish diorang ni...kata nak dengar isu, komen dan pendapat orang bawahan tapi peluang untuk bercakap tak pulak di beri. Aku pun hangin jugak sebab aku pun kena pangkah....baru cakap satu dua ayat terus je diorag menyampuk bla bla bla entah ke mana sampai isu yang aku cuba cakap tu tak dapat pun aku sampaikan. Memang 90% isu yang cuba di arise kat dalam meeting tu tak dapat pun disampaikan. Semua orang tak puas hati....dah dua kali perjumpaan, dua kali la sikap diorang macam tu. Lebih baik la takyah nak diadakan perjumpaan langsung....buang masa kitorang je.
Aku rasa memang diorang ni dah di trained untuk jadik camtu...supaya orang bawahan tak dapat nak complaint management diorang. Asyik kena dengar dan ikut je apa yang diorang cakapkan. Tak letih-letih bercakap ke???
To my top management, if you read this (manalah tahu kot-kot ada terbaca) please.....stop talking and start listening. Jangan dok kempen sini-sana, round satu Malaysia konon-konon nak dengar dari top-to-toe masalah dan isu pekerja tapi korang yang tak henti-henti bercakap. Please respect others when they are pointing their views and opinions.
Comments