Thursday, May 20, 2010

Hujan Petang

Sekarang ni boleh dikatakan setiap petang akan hujan kat area umah aku ni...kat tempat lain tak sure la pulak. Alhamdulillah sejuk la sikit suhu sekeliling, kalau tidak...panasnya membahang. Kipas angin berputar ligat tak henti-henti dari pagi sampailah ke pagi esoknya. Nasib baik dapat elaun elektrik, dapat jugak ringankan beban bayar bil bulanan.

Yang tak bestnya hujan petang ni ialah aktiviti di luar uumah banyak yang tergendala, contohnya berkebun, naik basikal, main di padang permainan. Semua tu haruslah tunggu petang baru boleh buat sebab dah redup. Malangnya kalau hujan semua orang memerap kat dalam rumah jelah.

Walau bagaimana pun Allah lebih mengetahui dan bijaksana...setiap sesuatu itu ada sebab musabab dan hikmahnya.

Alhamdulillah kerana bumi kita ini masih menerima titis hujan, tak kemarau. Dan juga hujan masih turun dengan kadar sederhana, tidak sampai banjir besar melanda.

Tazkirah buat diri sendiri dan semua....

No comments:

Related Posts with Thumbnails