Wednesday, June 2, 2010

Mamai

Bangun pagi ni siapkan hubby dan anak-anak pegi kerja dan sekolah aku rasa mamai sikit. Semalam takleh tido lena terkenangkan insiden ular masuk ke dalam rumah tu. Memang fobia betul....

Sebagai langkah berjaga-jaga aku letakkan gulungan towel buruk di bawah pintu, elakkan dari binatang apa-apa boleh menyelit masuk dari gap antara pintu dan lantai tu.

Mata pulak asyik merayap ke sana-sini meneliti kalau-kalau ada objek asing terlonggok kat dalam umah. Abih aku vakum sini sana sinun, atas, bawah supaya takde tempat yang terlepas dari pandangan.

Bila teringat balik tragedi tu meremang bulu tengkok....hish.....minta Allah jauhkan dari perkara tersebut berulang. Tadi sempat jugak remind jiran sebelah pasal ular nan seekor tu, takut masuk ke rumah dia pulak...naya....

Niat di hati nak sambung balik tido-tido ayam tapi aku nak baring dan letak kepala ke bantal pun tak berani. Nak naik tido kat bilik di atas aku risau kalau-kalau binatang tu masuk pulak masa aku tak ada.....

Nampaknya ada orang jadi mak guard....jaga pintu.....hihihihi....

No comments:

Related Posts with Thumbnails