Skip to main content

Peristaltic Nipple

Sebelum ni kan aku ada bagitau yang baby Muhammad refused bottled feeding. Baca story tu kat sini

Alhamdulillah sekarang dia dah mula minum susu dari botol dengan kapasiti yang normal. Kalau zaman Farzana dulu botol dan puting ajaib dia ialah botol MAM tapi si Muhammad ni lain pulak seleranya. Dah puas dicuba bermacam-macam jenis botol dan puting, dah berhabis duit ringgit juga membeli jenama itu dan ini akhirnya aku jumpa juga si ajaib itu...yang sesuai dengan selera Muhammad.

Memperkenalkan peristaltic nipple keluaran Pigeon. Ia mempunyai 2 saiz iaitu untuk standard neck botlle dan wide neck botlle. Aku beli yang standard neck aje sebab senang nak fit dgn botol Medela, NUK, MLO dan Bumble Bee yang aku ada. Harganya RM13.90 bagi dua teat.



Bacalah serba sedikit pasal peristaltic nipple ni...aku cut and paste dari website Pigeon.

Nipple Features


Super-Stretchable

Teat section has an "accordion-like" portion that enables it to stretch in response to the peristaltic movement of the baby's tongue. At PIGEON, we believe that stretchability is the most important function of an artificial nipple in encouraging baby's natural suckling motion.

Ultra-Soft Silicone

The nipple's surface is very soft, yet it does not collapse easily. Made from thick ultra-soft silicone material, the nipple has similar elasticity to that of a mother's actual breast. The dome-like shape makes baby's mouth open naturally, and supports its mouth softly and fitting its lips gently.



By adding M and L sizes to the PIGEON Peristaltic Nipple product range, the softness of each nipple is approximately controlled to ensure the best performance at each developmental phase of your baby. Similarly, different hardness of silicone material is matched accordingly to the size of the nipple. Therefore, each size of nipple is appropriately shaped with the softness of the material.

AVS Air Ventilation System

Peristaltic Nipple ensures minimum air intake smoothly into baby's stomach during feeding.


Nipple Size


Recommended Guide to Correct Hole Size

To ensure the ideal feeding time of 10 to 15 minutes, a nipple with the proper hole size should be chosen.

NB to 3 months for Newborn
Peristaltic Nipple Slow Flow


2 to 3 months+
Peristaltic Nipple Variable Flow


2 to 3 months+
Peristaltic Nipple Variable Flow
For baby whose requirement is more than M but finding L is too much
and also for baby who already knows how to control the suction pressure

Beyond M and Y size requirement




Nipple Tested

We have done various tests for all our products based on our own PIGEON quality standard. Also, we have verified the safety of the PIGEON Peristaltic Nipple, having passed all stringent tests, such as monitoring, hygiene test, pulling test, milk-flow test, etc

Kepada lactation mommies out there yang ada masalah dengan baby diorang boleh la try teat ini pulak, manalah tahu kalau-kalau your baby shared the same "puting ajaib" with my baby Muhammad.

Comments

Popular posts from this blog

Astro Decoder Rosak

Sejak hari Sabtu yang lepas, dekoder Astro kat umah aku adalah rosak maka sepanjang minggu ni umah aku sunyi sepi dari bunyi siaran TV. Dek Astro yang rosak tu dan kitorang pun takde antena TV yang biasa maka berehat panjang la encik TV...macam cuti honeymoon pulak...hihihii. Bosan punya pasal aku pun selongkar la bilik stor untuk cari radio yang aku guna masa zaman bujang-bujang dulu...dah 8 tahun yang lepas tu wei, siap ada cassette player lagi, kat kedai muzik pun dah payah nak jumpa dia jual kaset lagi dah. Aku merata-rata cari kaset lagu Maher Zain untuk mak aku tapi takde rupanya, memang kaset dah tak dikeluarkan lagi dah. Kesian mak aku...nak guna CD dia kata tak pandai. Nak bubuh kat dalam handphone dia tapi tak support MP3 le pulak. Dekoder Astro aku ni dari awal-awal lagi menunjukkan tanda-tanda nak nazak tapi tuan empunya nya tak prihatin, tahu pakai je selagi boleh. Bila dah mogok merajuk camni haaaa...baru padan dengan muka. Nasib baik musim Raja Lawak Astro dah habis,

Pergau Power Station

Pada 5 Julai 2007 (huih...dah berzaman weih...) aku ke Pergau Power Station a.k.a Sultan Ismail Petra Power Station di Jeli Kelantan. Kerja ini adalah sambungan dari kerja kat Trang dalam entry yang lepas. Since kerja-kerja yang aku buat ni adalah untuk served TNB Hidro so kitorg ambik peluang untuk melawat ke dalam power station kat Pergau ni. Apa yang unik tentang power station ni berbanding yang lain-lain serata Malaysia ialah lokasinya. Yes, ianya terletak di bawah tanah. Sebelum masuk ke Pergau Power Station, kitorg pergi mendaftar kat dalam buku pelawat dan ambik saftey helmet. Sempat jugak aku baca-baca dan snap sana-sini cerita sejarah dan gambar-gambar pembinaan power station ni dulu. Ianya dibina pada tahun 1993/1994 dan siap pada tahun 1999/2000. Aku tak dapat bayangkan betapa canggihnya teknologi yang digunakan kat power station ni kalau nak di compare dengan waktu pembinaannya tu. Tahun 1994 tu handphone pun belum ada kat Malaysia tau. Yang ada hanya Atur je, yang gabak ma

Aktiviti Berkebun

Siapa kata orang sedang sarat mengandung takleh nak buat aktiviti berkebun??? Aku boleh je buat....sampai berjam-jam lamanya pun maintain je....tak rasa penat pun duk belek pokok bunga kat green house tu.... Hebat kan aku?? Apa rahsianya??? Hahahaha...aku sebenarnya berkebun kat Plant Tycoon, salah satu PC game yang aku ada....aku ni kan memang hantu games, jadi takde hal la kalau menghadap depan PC satu hari suntuk, dah memang hobi. Tapi aku elakkan diri untuk terjebak dengan Farmville dan mana-mana games kat Facebook tu sebab kalau dan terjebak, berhantu you....24 jam nak kena online. Pastu kalau kat opis ni tak dapat nak online sebab kena blocked, mula la resah gelisah nak balik tengok tanaman. Kalau main Plant Tycoon ni aku boleh paused time dan sambung main bila-bila je yang aku nak. Game ni pun takyah install bagai....sonang amat..... Dah tanam-tanam pastu keluar bunga dan seeds, boleh la jual tanaman tu. Pastu siap boleh kacuk-kacuk pokok A dengan pokok B untuk dapa